اومبرتو بوچونی (به ایتالیایی: Umberto Boccioni) (۱۸۸۲-۱۹۱۶) یکی از بزرگترین آیندهگرایان میلان بود که در شکلدهی به نقاشی و پیکرتراشی آیندهگری نقش بهسزایی داشت و بسیاری او را باذوقترین نقاش آیندهگرا میدانند. او از شاگردان جاکومو بالا نیز بود.
هنر بوچونی به نوعی القاء انتزاعی در آیندهگری منجر شد که گاهی این القاء سازمان داده شدهتر از آثاری مانند آثار کاندینسکی نیز به نظر میرسید ولی درونمایهٔ مدرن و تکهتکهشدهٔ آثارش را میتوان مهمترین شاخصهٔ کارها و روحیات او دانست.
او با الهام از تندیسهای امپرسیونیستی بدون وارد کردن روح طبیعت کارهای امپرسیونیستی در کارهایش، سعی داشت پیکره یا شیء را همچنان که در نقاشیهایش دیدیم در محیط حل کند. اصول سبک او در نقاشی و پیکرهتراشی حذف نمودهای واقعی و طبیعی و خطوط متمایزکننده از دل کارهایش بود تا به آنها پویایی و حرکتی محسوس ببخشد.
جاکوما بالا (Giacomo Balla) نقاش ایتالیایی و پیرو سبک فوتوریسم در سال ۱۸۷۱ در رم، ایتالیا متولد شد. او یکی از تأثیرگذارترین استادان این مکتب بود که استاد اومبرتو بوچونی و جینو سورینی نیز محسوب میشود.
او به تصویرسازی هماهنگ در حرکت و وجوه چندگانهٔ اشیاء به آزمایشگری مخصوص خودش ادامه داد تا حرکتی محسوس را به کالبد بی جان تابلوهایش ببخشد. او را میتوان یکی از پیشگامان متحرک سازی و متحرک سازی روزنامهای دانست، بخصوص با نقاشی معروف او سگی در حال دویدن بر روی طناب که با ترسیم دست و پاهای فراوان برای سگ در اصل آن را در تابلوی بیجان خویش به حرکت واداشتهاست و تابلوی معروف دیگر او یعنی چراغ خیابان و مطالعهٔ نور با رنگهای مکمل و قلمی v شکل به عمق نمایی در پیکرهٔ نقاشی دست زده و نورها را به صورتی آزاردهنده به کار بردهاست که چشم بینندگان را میآزارد. دیگر نقاشان سبک فوتوریسم از زمره شاگردان و تأثیر پذیران شیوهٔ نقاشی او بهشمار میروند پیوستن او به جمع فوتوریستها در سال ۱۹۰۶ بود و در آن زمان او مسنترین پیرو این مکتب بهشمار میرفتهاست. او در سال ۱۹۵۸ در ایتالیا فوت شد.
کارلو کارا (به ایتالیایی: Carlo Carrà) ،(زاده ۱۱ فوریه ،۱۸۸۱ – درگذشته ۱۳ آوریل، ۱۹۶۶) نقاش ایتالیایی و شخصیت برجسته جنبش آیندهنگر بود که در آغاز قرن بیستم در ایتالیا رونق گرفت. او علاوه بر نقاشیهای زیادی که کشید، تعدادی کتاب هم در مورد هنر نوشت. او چندین سال در میلان تدریس کرد.
او بیشتر به خاطر بهترین کار فوتوریستیاش «مراسم تشییع جنازه آنارشیست گالی » که در سال ۱۹۱۱ کشیده شناخته شده است.کارا در واقع در جوانی آنارشیست بود، اما بعدها،در کنار بسیاری از فوتوریستهای دیگر، دیدگاههای سیاسی او ارتجاعیتر شد و پیش از جنگ و در طول آن ، فوقالعاده ناسیونالیست و طرفدار الحاق دوبارهٔ تمام مکانهایی به ایتالیا شد که در گذشته متعلق به آن کشور بود. در ۱۹۱۸ از فاشیست حمایت کرد.در دههٔ ۱۹۳۰ کارا مانیفستی را امضا کرد که در آن خواستار حمایت از ایدئولوژی دولت از طریق هنر شد.